Testa Wellcheck

Skapa ett tydligare systematiskt arbetsmiljöarbete

Testa Wellcheck. Ett sätt att samla era arbetsmiljö checklistor på ett och samma ställe. Följ upp direkt i mobilen och justera efter branch och era specifika behov.
Intresseanmälan

Systematiskt arbetsmiljöarbete (SAM)

Systematiskt arbetsmiljöarbete (SAM - AFS 2001:1) bör vara en del av den dagliga verksamheten enligt Arbetsmiljöverkets riktlinjer. Arbetsmiljön omfattar de fysiska och psykosociala förhållandena på en arbetsplats. Att följa upp arbetsmiljön och hur medarbetarna mår är viktigt i skapandet av en hållbar och attraktiv organisation (Employer Branding). Attraktiv för både medarbetare, kunder och partners.

Sandra Jönsson
Health manager & 
Wellbefys grundare
Testa Wellcheck

Starta arbetet och spara tid

Med vårt digitala verktyg gör vi det systematiska arbetsmiljöarbetet enkelt och effektivt för er. På en och samma plattform kan ni följa upp det upplevda fysiska och psykosociala välmåendet i organisationen, samt få stöd till åtgärd. Med hjälp av vår medarbetarundersökning/pulsmätning framtagen på vetenskap kan ni själva avgöra hur ofta ni önskar att följa upp välmåendet. Allt är helt anonymt och automatiserat.

Kombinera era undersökningar med vår smidiga checklist-app. Ni väljer bransch och får direkt upp alla checklistor relaterat till er verksamhet. Direkt i appen kan ni föra dokumentation kring era risker och bocka av när risken är åtgärdad. Så fram med mobilen - börja checka och bjud in dina kollegor/skyddsombud.

Vår nya app Wellcheck testas för fullt och lanseras i november...

Signa upp nu!
Första 50 företagen får appen för halva priset

999 SEK för de första 50 (Standardpris: 2000 SEK).
100% prisgaranti - pengarna tillbaka om ni inte är nöjda med appen.

Roligt att du är intresserad av vår tjänst! Vi hör av oss till dig så fort vi kan.
Oj då! Något gick fel, kolla så att du har fyllt i fälten rätt.
Testa Wellbefy

Hur ska vi arbeta med arbetsmiljön?

Allt arbetsmiljöarbete ska enligt Arbetsmiljöverket ske systematiskt och planerat. Arbetet består utav fyra delar: undersökning, riskbedömning, åtgärd, kontroll.

1) Undersökning av verksamhet i form av checklistor och medarbetarundersökning. Undersökningen ska göras som minst årligen och hjälper er att få en överblick av situationen.

2) Riskbedömning och riskanalys som uppstod vid undersökning

3) Åtgärder av risker

4) Kontroll av att åtgärder och om de har gjort skillnad